18/6: Foreldremøte J-14

Postet av Lena IF den 20. Jun 2010

Kort oppsummering følger, blant annet informasjon om Norway Cup
Ole Johs åpnet med å fortelle om sesongen, og resultatene vi har fått taler for seg selv. Lena 1 er videre for sluttspill KM til høsten. Laget tapte bare en kamp og er nr. 2 på tabellen med en målforskjell på 60-2. Lena 2 har ikke hatt marginene på sin side, de fikk den sterkeste gruppa og selv om de har spilt jevnt med de fleste har det vært litt stang ut. Men disse jentene vant Briskeby turneringen, og det er første gang i historien at et jentelag fra Lena vinner A-sluttspillet i en turnering.
På trening er alle flinke og treneren er veldig fornøyd, det eneste forbedringspotensialet som ble pekt på var at ikke alle er like flinke til å si i fra i god tid hvis de ikke kan komme på kamp eller trening.

En del av jentene har også prøvd seg på 16 års laget og det har de gjort med bravur, ingen har stått tilbake for de andre i denne klassen sier trenere. Bravo jenter!

Trenere ønsker mange foreldre på tribunen både på kamp og trening, ta gjerne med besteforeldre også. Det har vært veldig bra oppmøte av foreldre på kamper og det er vi glad for, både vi rundt laget og jentene.

Trening vil fortsette i hele sommer. Vi trener mandager kl. 17.30 på Lena og fredager kl. 17.00 på Kolbu.

Norway-cup:

Disse har sagt de kan stille opp og overnatte: Mai, Hanne Berit, Monica, Eva. Dessuten har vi har flere som kan steppe inn. Lena IF dekker deltakerkort til 4 voksne. Disse tilfaller da de som overnatter og dermed må trenere betale for seg selv mat og overnatting.
Det kom forslag fra salen om at alle er med på og betaler for trenere, det er ikke riktig at de skal betale selv. Kom gjerne med synspunkter på dette.

Hvis alle betaler inn f. eks. 300,- til 400,- hver så kunne det nødvendige dekke treneres utgifter og det overskytende vil bli brukt på jentene.

Ole Johs fortalte at han har fått inn til sammen 57,000,- i sponsing. Vi retter stor takk til IDT, Kloppen trevare og Ekeri ! I tillegg så må nevnes at Ole Johs har holdt kurs for bedrifter hvor inntekten har gått til jentene.
Det er kjøpt nye overdeler til jentene og det er bestilt hettegensere som reiseantrekk. Det jobbes også med bukser til dette. Vi jobber også med å skaffe flere spilletrøyer, 1 sett er lite da man skal være borte kanskje en hel uke. Keeperdrakt vil også bli ordnet. Hvisnoen kjenner kjenner noen som er interessert i å bidra - ikke nøl med å ta kontakt !

Det er et stort ønske at alle foreldre er med og påvirker jentene i riktig retning med tanke på kosthold, på Norway cup blir dette ekstra viktig. Etter kamper vil restitusjon riktig mat og drikke få et veldig stort fokus. Sjekk www.sunnjenteidrett.no  Mye bra om restitusjon og spisevaner under denne linken. Skader må også ha et stort fokus. Hvis noen har plager må de ikke presse seg, men si i fra med en gang så det ikke blir verre.

Følg også med på hjemmesida til Lena IF, her legges det hele tiden ut info om kamper, trening og Norway cup. Du bør sjekke spesielt det som ligger på hovedsida, og det som legges under kategoriene J14 og Norway Cup. Vi kommer med mer info. om Norway cup etter hvert som kampoppsettet blir klart. Vi skal overnatte på Skullerud skole.

Spillerutviklingstiltak Østre Toten idrettspark:

Her er 14 av våre jenter nominert, og se har meldt seg på: Kristin, Hilde, Helene, Maren, Julie, Tina, Sina, Marita. Er det flere som skal være med av de nominerte må jeg ha beskjed innen mandag.

Viktig:

Husk å levere alle spillerdrakter nå etter siste kampen på søndag da vi skal ha på mere reklame. Det er også blitt borte flere drakter. Vi har lister over hvem som har hatt disse, så det blir fakturert 500,- til de som ikke kan finne igjen draktene sine.

Vi vil også benytte anledningen til å rette en stor takk til Ole Johs, Trond og Kjartan som står på for jentene våre uansett vær og føre. En iskald februarkveld på kunstgressbanen i snø og vind er ikke den plassen de vanlige dødlige foretrekker å oppholde seg...

God Sommer alle sammen!