LENA IF - HISTORIKK OG FAKTA

Velkommen til Lena IF's Web-side

Lena Idrettsforening ble grunnlagt i 1907 og eier et stort idrettsanlegg ca. 1 km sør for Lena sentrum. Anlegget ligger idyllisk til ved Lena-elva i et mangfoldig kulturlandskap med deler av den historiske "viking-leden" via en verneverdig steinbro som adkomstsvei.

Anlegget består i dag av to store gressbaner, stor kunstgressbane, ballbinge og lekeplass. Kunstgressbanen, ballbingen og ny kiosk stod klar i 2017.

Vi opplever at det er stor og fortsatt økende aktivitet på Lenaplassen, så vi ønsker å gjøre området til et attraktivt samlingspunkt for alle. Her kan barn som venter på at storebror eller storesøster skal bli ferdig med kampen, ha det gøy i lekeanlegget, mens heiagjengen kan ta seg en vaffel, is eller kaffe i kiosken. Ballbingen har også blitt svært populær og vi ser at flere finner veien innom anlegget også utenom trening og kamp:)

Klubbhuset har 4 plan med 4 garderober, festsal, kjøkken og leilighet til utleie. Festsalen har fått en ansiktsløftning med lyse vegger og nye sittemøbler, stoler og bord. Fremover planlegges også en rehabilitering av garderobene.

Klubben tilbyr aktiviteter innen allidrett, håndball, fotball, idrettsmerkeprøving og integrering. I vår klubb vektlegger vi allsidighet og ønsker at barna skal kunne drive med flere aktiviteter og kunne kombinere sesongidretter.

Lena Idrettsforening er en barneidrettsklubb for barn fra 5 til 13 år, men gir tilbud til alle aldersgrupper for idrettsmerkeprøving og mosjon.

Innen fotball er Lena IF sammen med Lensbygda SK og Kapp IF moderklubb til overbyggngsklubben FK Toten. Spillerne går over til FK Toten når de begynner med 11-er fotball som 14-åringer. På samme måte er håndball organisert slik at spillerne går til overbyggingsklubben Toten HK.

Lena IF har i dag ca. 220 aktive medlemmer i alderen 5 til 14 år. I tillegg kommer unge og voksne som utøver idrettsmerkeprøving og mosjon sommeren gjennom.

Idrettslaget er i dag sunn økonomi og har et godt tillitsmannsapparat med godt over 70 frivillige i de forskjellige verv.

Vi har fortsatt drømmer som ikke er oppfylt enda og klubben jobber aktivt for å utvikle området ytterliggere:

• Belysning av ballbingen
  • Rehabilitering av garderobeanlegget
  • Oppgradering av løypenettet rundt station
  • Sette opp klatrevegg for store og små
  • Legge kunstgress på hovedbanen – med undervarme

Klubben drives 100% på dugnad og vi er stolte av hva vi får til!

Foreldregruppene rundt hvert eneste lag er med og bidrar slik at anlegget fungerer og vi får oppleve idrettsgleden når opptil 150-200 barn/ungdom er i aktivitet på stadion. På våre største arrangementer har vi inntil 1500 mennesker innom på en lørdag eller søndag.

En stor takk til våre sponsorer som er med på å realisere drømmer og skape aktivitet og idrettsglede!